پرفنازین
نوشته شده توسط : نازپر

اگر مصرف اگزازپام را متوقف کردید و علائمی مانند: حرکات غیرعادی ماهیچه‌ها، فعال یا پرحرف‌تر بودن، تغییرات ناگهانی و شدید در خلق و خو یا رفتار، گیجی، توهم، تشنج یا افکار خودکشی دارید، فوراً به پزشک کمک کنید.

پاروکستین یکی از داروهای SSRI است که میزان ۵-هیدروکسی تریپتامین (۵-HT) را در گیرنده های غشای پس سیناپسی افزایش می دهد و در نتیجه انزال را به تاخیر می اندازد. اگرچه توسط FDA تایید نشده است، اما از مزیت ترک تحصیل و هزینه کمتر، با اثرات تقریباً مشابه داپوکستین است [۱۲، ۱۳]. اخیراً، کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده (RCTs) با کیفیت بالا متعددی وجود داشته است که پاروکستین را با سایر گزینه‌های درمانی برای درمان PE مقایسه می‌کنند.

لینک مفید : پنتوپرازول

دپرسیون تنفسی: این می تواند در صورت مصرف بیش از حد یا در صورت سریع بودن سرعت تجویز اتفاق بیفتد.

واکنش های ظهور: چنین واکنش هایی شامل بی قراری یا گیجی در دوره نقاهت بعد از عمل است.

افزایش فشار داخل جمجمه: با توجه به این اثر، پزشکان باید هر فردی را که فشار داخل جمجمه بالایی دارد به دقت تحت نظر داشته باشند.

لینک مفید : آمپول پتیدین

آسیب کبدی: تجویز کتامین ممکن است باعث اختلال در عملکرد کبد شود.

نقص های شناختی یا فکری: برخی تحقیقات گزارش می دهند که این اثرات در کودکان رخ می دهد.

قبل از مصرف این دارو
اگر به اگزازپام حساسیت دارید یا بیماری روانی و روان پریشی دارید، نباید از این دارو استفاده کنید.

اگر تا به حال داشته اید به پزشک خود بگویید:

افسردگی، بیماری روانی، افکار خودکشی؛

اعتیاد به الکل یا مواد مخدر؛ یا

فشار خون پایین.

اگزازپام ممکن است به نوزاد متولد نشده آسیب برساند. از مصرف این دارو در سه ماهه اول بارداری خودداری کنید.

لینک مفید : متفورمین

اگر در دوران بارداری از اگزازپام استفاده می کنید، ممکن است کودک شما با علائم ترک تهدید کننده زندگی به دنیا بیاید و ممکن است برای چند هفته به درمان پزشکی نیاز داشته باشد.

از پزشک بپرسید که آیا شیردهی در حین استفاده از این دارو بی خطر است یا خیر.

برای استفاده توسط افراد کمتر از ۶ سال تایید نشده است.

چگونه باید اگزازپام مصرف کنم؟
دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید و همه راهنماهای دارو یا برگه های دستورالعمل را بخوانید.

هرگز از اگزازپام در مقادیر بیشتر یا بیشتر از مقدار تجویز شده استفاده نکنید. اگر احساس می‌کنید میل شدید به مصرف بیشتر اگزازپام دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

لینک مفید : سفالکسین

هرگز این دارو را با شخص دیگری، به ویژه فردی که سابقه اعتیاد به مواد مخدر دارد، به اشتراک نگذارید. سوء استفاده می تواند باعث اعتیاد، مصرف بیش از حد یا مرگ شود. دارو را در جایی نگهداری کنید که دیگران نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. فروش یا واگذاری این دارو خلاف قانون است.

بدون مشورت با پزشک مصرف اگزازپام را پاروکستین قطع نکنید. اگر پس از مصرف طولانی مدت به طور ناگهانی مصرف پرفنازین دارو را متوقف کنید، ممکن است علائم ترک تهدید کننده زندگی داشته کتامین باشید.
از گرم شدن بیش از حد خودداری کنید. آمپول بی پریدین ممکن است باعث کاهش تعریق شود. این می تواند در هوای گرم یا با ورزش شدید منجر به گرمازدگی شود.

چگونه باید بیپریدن مصرف کنم؟

بیپریدن را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید. اگر این دستورالعمل ها را درک نمی کنید، از داروساز، پرستار یا پزشک خود بخواهید که آنها را برای شما توضیح دهد.

هر نوبت دارو را با یک لیوان پر از آب مصرف کنید.

اگر معده شما را ناراحت می کند، بیپریدن را بعد از غذا مصرف کنید.

بیپریدن ممکن است یک یا چند بار در روز بی پریدین مصرف شود. حداکثر مقدار بیپریدنی که باید در هر روز مصرف شود، هشت قرص (۱۶ میلی گرم) است. دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

لینک مفید : تئوفیلین جی

بایپریدن را در دمای اتاق به دور از رطوبت و گرما نگهداری کنید.

اگر یک نوبت را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

دوز فراموش شده را به محض یادآوری مصرف کنید. با این حال، اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، آمپول بی پریدین نوبت فراموش شده را رها کنید و فقط این قرص ارزان است دوز برنامه ریزی شده بعدی خود را مصرف کنید. از مصرف دوز این دارو خودداری کنید.

به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید.

لینک مفید : دی سیکلومین

علائم مصرف بیش از حد بیپریدن شامل مردمک های بزرگ است. پوست گرم و خشک؛ صورت برافروخته؛ تب؛ دهان خشک؛ ضربان قلب سریع یا نامنظم؛ اضطراب؛ توهمات؛ گیجی؛ تحریک؛ بیش فعالی؛ از دست دادن هوشیاری؛ و تشنج

هنگام مصرف بیپریدن از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

هنگام رانندگی، کار با ماشین آلات یا انجام سایر فعالیت های خطرناک احتیاط کنید. Biperiden ممکن است باعث سرگیجه یا تاری دید شود. اگر دچار سرگیجه یا تاری دید شدید، از این فعالیت ها خودداری کنید.

با احتیاط از الکل استفاده کنید. الکل ممکن است باعث افزایش خواب آلودگی و سرگیجه در حین مصرف بیپریدن شود.

لینک مفید : سفالکسین

از گرم شدن بیش از حد خودداری کنید. آمپول بی پریدین ممکن است باعث کاهش تعریق شود. این می تواند در هوای گرم یا با ورزش شدید منجر به گرمازدگی شود. سعی کنید تا حد امکان خنک باشید و مراقب علائم گرمازدگی مانند کاهش تعریق، حالت تهوع و سرگیجه باشید.

عوارض جانبی آمپول بی پریدین

اگر هر یک از عوارض جانبی جدی زیر را تجربه کردید، مصرف بیپریدن را متوقف کنید و به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید:

یک واکنش آلرژیک (سختی در تنفس، بسته شدن گلو، تورم لب، زبان یا صورت، یا کهیر)؛

تب غیر معمول؛

ضربان قلب سریع یا نامنظم؛

اضطراب، توهم، گیجی، بی قراری، بیش فعالی یا از دست دادن هوشیاری؛

لینک مفید : آزیترومایسین

در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود. داروی خود را در مکانی نگهداری کنید که هیچ کس نتواند از آن به طور نادرست استفاده کند.

اگر یک نوبت مصرف این دارو را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟
در اسرع وقت دارو را مصرف کنید، اما اگر تقریباً زمان نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید. دو دوز را در یک زمان مصرف نکنید.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید یا با خط راهنمای Poison به شماره ۱-۸۰۰-۲۲۲-۱۲۲۲ تماس بگیرید. مصرف بیش از حد اگزازپام با الکل، داروهای مخدر، یا سایر داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند یا تنفس شما را کند می کنند، می تواند کشنده باشد.

علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل خواب آلودگی، گیجی، ضعف عضلانی یا از دست دادن هوشیاری باشد.

هنگام مصرف اگزازپام از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

الکل ننوشید. عوارض جانبی خطرناک یا مرگ ممکن است رخ دهد.

تا زمانی که بدانید اگزازپام چه تأثیری روی شما خواهد گذاشت از رانندگی یا فعالیت های خطرناک خودداری کنید. سرگیجه یا خواب آلودگی می تواند باعث افتادن، تصادف یا صدمات شدید شود.

با این حال، کتامین تنها زمانی بی خطر است که فرد دارویی را که پزشک برای یک هدف خاص تجویز کرده است مصرف کند.

کتامین دارای خطرات زیر است

بی ثباتی عملکرد قلب و عروق خونی: این ممکن است شامل افزایش موقت فشار خون و ضربان قلب یا کاهش فشار خون و ضربان قلب باشد. ریتم غیر طبیعی قلب نیز ممکن است رخ دهد.

پاروکستین همراه با تادالافیل یا رفتار درمانی موثرتر از پاروکستین به تنهایی بود (همه ۰.۰۵ p ). اگرچه عوارض جانبی در گروه ترکیبی بیشتر از گروه پاروکستین به تنهایی بود، اما شایع ترین عوارض جانبی مانند تهوع، درد عضلانی، تپش قلب و برافروختگی خفیف و قابل تحمل بود.

محدودیت‌های اصلی این مرور سیستماتیک و متاآنالیز، تعاریف مختلف PE و زمان‌های کوتاه پیگیری بود.

نتیجه گیری
با توجه به این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز، پاروکستین اثربخشی بهتری نسبت به دارونما، فلوکستین و اسیتالوپرام در درمان PE با عوارض جانبی قابل تحمل ارائه کرد. گروه ترکیبی اثربخشی بهتری نسبت به گروه پاروکستین به تنهایی داشت.

لینک مفید : لوراتادین

گزارش های بررسی همتایان
زمینه
انزال زودرس (PE) به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های اختلال عملکرد جنسی شناخته شده است که تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد مردان را تحت تأثیر قرار می دهد [۱]. ثابت شده است که PE می تواند بر کیفیت مقاربت تأثیر بگذارد و در نتیجه پریشانی و اضطراب و حتی بر روابط بین شرکا تأثیر بگذارد [۲]. در حالی که علت PE بحث برانگیز است، به طور فزاینده ای تشخیص داده می شود.

لینک مفید : امپرازول

پاروکستین که مشکلات روانی [۳،۴،۵]، اختلالات جسمی و/یا اختلالات عصبی زیستی، و پلی مورفیسم های ناقل سروتونین یا محرک های آن اغلب در یک فرد مشابه اتفاق می افتد. با این حال، سایر عوامل اتیولوژیک بالقوه [۶،۷،۸،۹،۱۰]، از جمله افسردگی، اختلال نعوظ، سندرم متابولیک، پروستاتیت مزمن و اختلال عملکرد تیروئید، به طور قطع به عنوان عامل در PE ثابت شده اند.

طبق دستورالعمل‌های جدید انجمن بین‌المللی پزشکی جنسی (ISSM) [11]، PE به این صورت تعریف می‌شود: «انزال که همیشه پس از کمتر از ۱ دقیقه دخول واژینال از اولین تجربه جنسی (PE مادام العمر) یا از نظر بالینی مهم و آزاردهنده رخ می‌دهد.

لینک مفید : اس امپرازول

پاروکستینکاهش زمان تأخیر، اغلب ≤۳ دقیقه (PE اکتسابی)، و ناتوانی در به تاخیر انداختن انزال در تمام یا تقریباً تمام دخولات واژن، و پیامدهای شخصی منفی، مانند پریشانی، ناامیدی و/یا اجتناب از صمیمیت جنسی. بنابراین، ما از زمان نهفتگی انزال داخل واژن (IELT) برای ارزیابی نقطه پایانی PE استفاده می کنیم.

در چند دهه گذشته، بسیاری از درمان‌های ممکن توسط آندرولوژیست‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند، مانند مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، بی‌حس کننده‌های موضعی، داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای، PDE5Is، مسدودکننده‌های گیرنده α و جراحی. اگرچه، گزارش شده است که بسیاری از آنها برای PE با عوارض جانبی قابل تحمل مفید هستند، اما هیچ یک از آنها به جز داپوکستین توسط FDA (سازمان غذا و دارو) تایید نشده است.

واکنش غیرمعمول یا آلرژیک به پرفنازین، سایر داروها، غذاها، رنگ‌ها یا مواد نگهدارنده
باردار یا تلاش برای باردار شدن
شیر دادن

چگونه باید از پرفنازین استفاده کنم؟

این دارو را به صورت خوراکی با یک لیوان آب مصرف کنید. دستورالعمل روی برچسب نسخه را دنبال کنید. داروهای خود را با فاصله های زمانی منظم بخورید. داروهای خود را بیشتر از زمان تجویز شده مصرف نکنید.

پرفنازیندر مورد استفاده از این دارو در کودکان با تیم مراقبت خود صحبت کنید. در حالی که این دارو ممکن است برای کودکان زیر ۱۲ سال برای شرایط خاص تجویز شود، اقدامات احتیاطی اعمال می شود.

لینک مفید : برم هگزین

مصرف بیش از حد: اگر فکر می کنید بیش از حد از این دارو مصرف کرده اید، فوراً با مرکز کنترل مسمومیت یا اورژانس تماس بگیرید.

توجه: این دارو فقط برای شما است. این دارو را با دیگران به اشتراک نگذارید.

اگر یک دوز را فراموش کنم چه؟

پرفنازین اگر یک نوبت را فراموش کردید، در اسرع وقت آن را مصرف کنید. اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، فقط آن دوز را مصرف کنید. از مصرف دوز یا دوز اضافی خودداری کنید.

لینک مفید : هیوسین

چه چیزی ممکن است با این دارو تداخل داشته باشد؟

این دارو را با هیچ یک از موارد زیر مصرف نکنید:

پرفنازین آنتی هیستامین برای آلرژی، سرفه و سرماخوردگی

آتروپین

لینک مفید : فیناستراید

داروهای خاص برای اضطراب یا خواب

پرفنازین همچنین اگر سیگار می‌کشید، مشروبات الکلی می‌نوشید یا از مواد غیرقانونی استفاده می‌کنید، به آنها بگویید. بعضی آیتمها ممکن است با داروی شما تداخل داشته باشند.

داروهایی که عضلات را برای جراحی شل می کنند

چه کسانی نباید بیپریدن مصرف کنند؟

اگر شما نمی توانید بیپریدن مصرف کنید

تا به حال به آن واکنش آلرژیک داشته اند،

مبتلا به گلوکوم با زاویه باریک،

یک انسداد در روده یا عارضه ای از بیماری روده معروف به مگاکولون دارید. یا

مبتلا به میاستنی گراویس

لینک مفید : امپرازول

قبل از مصرف این دارو، در صورت داشتن این دارو به پزشک خود اطلاع دهید

بزرگ شدن پروستات یا مشکل در ادرار کردن،

صرع یا سایر اختلالات تشنجی،

بیماری قلبی یا ضربان قلب نامنظم،

افسردگی یا هر بیماری روانی دیگر، یا

لینک مفید : هیدروکسی زین

بیماری کلیوی یا کبدی

در صورت داشتن هر یک از شرایط ذکر شده در بالا، ممکن است در طول درمان به دوز کمتر یا نظارت ویژه نیاز داشته باشید.

آمپول بی پریدین در رده C بارداری FDA قرار دارد. این بدان معناست که مشخص نیست که آیا به جنین متولد نشده آسیب می رساند یا خیر. اگر باردار هستید بدون مشورت با پزشک خود بیپریدن مصرف نکنید.

لینک مفید : کتوتیفن

همچنین مشخص نیست که آیا بیپریدن به شیر مادر منتقل می شود یا خیر. اگر به نوزادی شیر می دهید، بدون مشورت با پزشک، بیپریدن مصرف نکنید.

لینک مفید : سفتریاکسون





:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: